היילנד > בלוג > חשיבות המיקום לקמעונאי, מתי ולמי כדאי לעבור מרחובות העיר לקניון ?….

חשיבות המיקום לקמעונאי, מתי ולמי כדאי לעבור מרחובות העיר לקניון ?….

נדל״ן מסחרי הוא מיקום, מיקום ומיקום ! כמות התנועה וגודל החשיפה לנכס הקמעונאי הם 80% מפוטנציאל ההצלחה של העסק. השאר זה המותג, המוצרים ואיכויותיהם. לכאורה כאשר חנות נמצאת בלב רחוב סואן יש לצפות שיהיה ריבוי לקוחות ובהתאם גם המכירות, אולם יש כאן חשיפה לתנודתיות התלויה במזג האוויר, אטרקטיבית הרחוב המשתנה, רגישות לשינויים עירוניים, לעבודות תשתית וכיוב׳ של הרשויות. הלכה למעשה חנויות ברחוב נהינות מתקופות מאוד רווחיות מחד ומתקופות של ירידה במחזורים מאידך, בשל רגישות לפרמטרים הללו. אופציית המעבר מחנות ברחוב אל תוך קניון היא שאלה רלוונטית מאוד לכל בעל עסק, במיוחד אם נקודת המכירה נמצאת במיקום דל חשיפה כמו רחוב צדדי שקט, עם מיעוט תנועת לקוחות, או עם השפעות תנודתיות כאמור.

האם כדאי לעבור מחנות ברחוב אל תוך קניון ? – יתרונות של חנות בקניון

רבים היתרונות במעבר מרחוב לקניון. עם ישראל אוהב את הקניונים שלו. בכל החגים, בכל עונות השנה, הקניונים הומים ומנטרלים את השפעות מזג האוויר, אם לחום ואם לקור. ריכוז האופציות המסחריות והבילויים במקום אחד נעים מהווה משיכה רבה לקהל המערבי הקצר בזמן שמחפש פתרונות קלים ומהירים לטעמיו. לרוב חנויות המצליחות להתבסס בקניות, יכולות להיות חנויות רווחיות מאוד, על אף עלויות השכירות והניהול הגבוהים יחסית שמגיעים לכ -20-30% מהמחזור, בכפוף לתחום העיסוק. שעות הפעילות הרבות בקניון, האווירה, התאורה והקלות שבנגישות לעסקים רבים, מגדילים את סיכויי נקודות המכירה והמותגים למכירות גבוהות יותר ולצמיחה בת קיימא לאורך זמן.

האם כדאי לעבור מחנות ברחוב לקניון – מה הקניון יוכל לעשות למותג?

אם כן, האם ולמי כדאי לעשות את המהלך ולעבור מחנות ברחוב אל תוך הקניון? כשרוצים למתג את העסק שלנו כעסק יוקרתי או לחילופין ככזה שיש בו אווירה דינמית וצעירה, יהיה קל יותר להשיג מטרה זו במתחם מסחרי בקניון, ישנם קניונים הממוצבים יוקרתיים יותר ואחרים צעירים ודינמיים, הכל לפי קהל היעד והאזורים בהם הינו ממוקם. קניון רמת אביב למשל ממותג יוקרתי ומותגים שכאלה כדאי שימצאו עצמם בדרות החנויות בקניון בעוד שקניון שרונים או פתח תקווה ממוצבים יותר עממיים וצעירים, כך שנוכל למצא שם מותגים יותר זולים שפונים לקהלים מגוונים יותר רגישי מחיר. בקניון נוכל לשפר את התדמית של העסק שלנו ולפנות לקהלים רחבים ומגוונים יותר. אם ברחובות הערים נגישים רק אלו שגרים בקרבת מקום, הרי שבקניון מצליח אוכלוסיות רחבות ממקומות מרוחקים יכולות לבקר בתכיפות ולפרקי זמן רבים יותר, הקניון הוא מקום קניות ובילוי, וזמן השהייה הממוצע בקניון הינו ארוך לאין שיעור מזה שברחובות הערים. המעבר לקניון מגדיל את הפוטנציאל והאפשרויות, אך תוך כך גם את העלויות. עלויות הניהול והשכירות בעצם, משמשות גם כתחליף פרסום, הואיל והקניון מנוהל ומפורסם כאחד ועושה את העבודה להביא את הקהל, ומודיע לו על חידושים, הטבות, אירועים שונים, בעיקר על מנת להעסיק את הילדים כדי שההורים יתפנו למלאכת הקניות. ההחלטה לעבור לקניון אם כן, היא החלטה שאנחנו צריכים לשקול ולראות אם לחנות שלנו יכול להיות מקום בקניון. אם מדובר ברשת קטנה עם מספר סניפים במתחם האורבני, אז הקמת סניף דגל בקניון יכול לחזק את המותג ולהגביר את המכירות בכל הרשת. יתרון נוסף בקניונים שהם מכסים קשתות גילאים רחבות, בשל הנגישות, הנוחיות והחנייה הם מציעים אפשרויות רחבות, לאמהות עם עגלות, לילדים קטנים שנמצאים במרחב סגור ומוגן, לרבות משחקיות וכו, לנכים, וכן לבני הגיל השלישי, עם בתי קפה, מתנות ומותגים ותיקים. גם בעולם הקניונים לא הכל ורוד ויש דיפרנציאציה רבה, לא כל קניון הוא מצליח, לכן יש לללמוד היטב, להעמיק בנתוני התנועה, במחזורי ההכנסות של הסוחרים ונתוני הצמיחה של כל קניון, אל מול העלויות השונות.

השורה התחתונה, קניון הוא מקום למקצוענים, הקמעונאות היא תורה מאוד סדורה ומורכבת, אם אתם בעלי עסק מוצלח, שיודעים את רזי המקצוע כדאי שתבחנו לעומק את האלקטרנטיבה של הקניון, כי היא תגדיל את האפשרויות שבעתיים, את הפוטנציאל, אך גם את העלויות במקום תחרותי ואכזרי שלא סופר את החלשים. בהצלחה!

לחצו כאן לעיין בקטלוג משרדים להשכרה

מעוניינים לקבל מידע ופרטים נוספים? צרו קשר עכשיו!  contact@hiland.co.il  03-612-9192

You must be מחובר to post a comment.